بازار گل امام رضا(ع) به عنوان بزرگترین مرکز عمده فروشی گل و گیاه کشور با ارائه متنوع ترین و با کیفیت ترین گل ها و گیاهان بطور روزانه پذیرای جمع کثیری از علاقمندان این حوزه از سراسر کشور می باشد.

 

بازار گل امام رضا

بزرگترین مرکز عمده فروشی گل و گیاه کشور در قلب پایتخت ایران یعنی شهر تهران واقع شده است. این مرکز عمده فروشی که در مختصات جنوب شرقی تهران قرار دارد و به بازار گل امام رضا شهرت یافته، تامین کننده بخش وسیعی از نیاز گل و گیاه کشور است. تنوع گل و گیاهان موجود در این بازار از گستره وسیعی برخوردار بوده، بطوریکه این تنوع و رنگارنگی سبب جذب مخاطبان بسیاری از سراسر کشور شده است. در این بازار حضور تولیدکنندگان و عمده فروشان انواع گل و گیاه سبب ارائه مناسب ترین و مقرون به صرفه ترین قیمت ها شده و همین امر زمینه ساز تبدیل بازار گل امام رضا به بزرگترین قطب گلفروشی کشور شده است. در این بازار ضمن عرضه مستقیم انواع گل و گیاه بصورت روزانه، شاهد استقرار و فعالیت تولیدکنندگان و عمده فروشان انواع ملزومات و اقلام موردنیاز گلفروشی نیز هستیم و ساعت کاری بازارگل امام رضا 5 صبح الی 11 صبح می باشد. یکی از مجموعه های قدرتمند فعال در این حوزه و مستقر در بازار گل امام رضا، مجموعه تجاری رز سیاه میباشد که در ادامه این مقاله به تفصیل به این مجموعه خواهیم پرداخت. بازار گل امام رضا در تمامی روزهای سال فعال بوده و به دلیل ماهیت آسیب پذیر گل و گیاهان، این بازار حتی در روزهای جمعه و ایام تعطیل نیز آماده ارائه خدمات به هم میهنانان عزیز از اقصی نقاط کشور می باشد. با توجه به مرکزیت بازار گل امام رضا، تمامی تولیدات گل و گیاه کشور از شمال وجنوب و شرق و غرب ایران جهت عرضه و فروش مستقیم و بی واسطه به بازار گل امام رضا ارسال می شوند و همین امر سبب جایگاه ویژه این بازار در نزد علاقمندان حوزه گل و گیاه شده است. این بازار با هدف استقلال و خودکفایی کشور در زمینه تولیدات انواع گل و گیاه شکل گرفته و رفته رفته و با گذشت زمان به ظرفیت ها و توانایی های آن افزوده شده، آنچنان که سبب رونق گرفتن چرخه اقتصاد و تولید کشور و اشتغال آفرینی برای بسیاری از جوانان این مرز و بوم شده است. بازار گل امام رضا نه تنها مبدأ تامین گل و گیاه موردنیاز سراسر کشور بلکه خارج از مرزهای ایران نیز می باشد، بطوریکه امروزه شاهد صادرات بخش وسیعی از تولیدات گل و گیاه ایران به خارج از مرزها و بویژه کشورهای همسایه ایران می باشیم. بطور مثال گل رز تولید ایران به دلیل کیفیت ممتاز و بی نظیر خود و تنوع رنگ بالا از جایگاه ویژه ای در کشورهای همسایه های ایران نظیر عراق و ترکیه و امارات و…. برخوردار می باشد. این شهرت جهانی در کنار اهمیت داخلی سبب مورد توجه قرار گرفتن و پیشرفت و توسعه روزافزون بازار گل امام رضا شده است. تمامی مجموعه های فعال در این بازار نیز با تلاش ها و حمایت های بی وقفه خود گام های ارزنده ای در راستا تحقق این شهرت جهانی برداشته اند. در ادامه به بحث و بررسی یکی از مجموعه های قدمت دار و فعال در این بازار میپردازیم.

مجموعه رز سیاه

همانطور که در مطالب فوق ذکر شد؛ بازار گل امام رضا ضمن ارائه متنوع ترین انواع گل و گیاه، خاستگاه عرضه مستقیم تمامی ملزومات موردنیاز صنعت گل آرایی نیز می باشد. مجموعه رز سیاه به عنوان اولین و قدیمی ترین تامین کننده ملزومات گلفروشی از سال 1360 بطور رسمی فعالیت گسترده خود را در این بازار آغاز نموده و در حال حاضر به یکی از بزرگترین و قدرتمندترین مجموعه های فعال بازار گل مبدل شده است. این مجموعه در ابتدا با تولید و پخش سبدهای گل به سراسر کشور فعالیت خود را آغاز نموده و رفته رفته بر دامنه فعالیت های خود افزوده است. از جمله زمینه های تحت فعالیت این مجموعه میتوان به واردات و تولید گسترده انواع ملزومات گلفروشی نظیر اسفنج، روبان، اسپری، الیاف، سلفون، چسب و…..، واردات و تولید انواع سبد و باکس گل، تولید انواع شیشه های گل آرایی، عرضه و پخش مستقیم انواع برگ های تزئینی و گیاهان آپارتمانی اشاره کرد. تمامی موارد مذکور برحسب سال ها تجربه و فعالیت میدانی و با توجه به نیاز روز بازار شکل گرفته و تماماً در راستا تبدیل بازار گل امام رضا به بزرگترین قطب گل و گیاه کشور کمک های شایانی نموده اند. مدیران مجموعه رز سیاه علاوه بر تامین نیازهای روز بازار داخل افق های گسترده ای داشته و نیازهای روز بازار کشورهای خارج از ایران و به ویژه همسایگان ایران را نیز مورد توجه و اهمیت خود قرار داده اند. بطوریکه در سال های اخیر این مجموعه آنچنان قدرتمند ظاهر شده که سبب جذب مخاطبین بسیاری از سمت کشورهای همسایه ایران شده است. با وجود تمام این موفقیت ها مجموعه رز سیاه همچنان از حرکت و عمل دست برنداشته و سعی بر ارائه متنوع ترین خدمات در حوزه گل آرایی نیز داشته، بطوریکه شکل گیری و افتتاح مجموعه گل تهران خود دلیلی محکم بر اثبات این ادعاست. تمامی هدف مدیران مجموعه رز سیاه از این تلاش شبانه روزی، ایجاد اشتغال و کارآفرینی و کمک به چرخه تولید و اقتصاد کشور بوده که به لطف خداوند متعال و همراهی شما بزرگواران تا حدودی در راستا تحقق این هدف موفق عمل کرده اند. در ادامه به بررسی راه های ارتباط با این مجموعه و همکاری با آن میپردازیم.

ارتباط با مجموعه رز سیاه

با توجه به این مسئله که مجموعه رز سیاه مورد استقبال سیل عظیمی از علاقمندان حوزه گل و گیاه، گلفروشان و فعالان صنف گل آرایی از سراسر کشور و حتی خارج از مرزهای ایران است، مدیران این مجموعه راه های ارتباطی متنوعی را در نظر گرفته اند. در ابتدا لازم به ذکر است که فروشگاه مجموعه رز سیاه در بازار گل امام رضا واقع در تهران، سه راه افسریه، جاده خاوران بصورت روزانه و در بازه زمانی 5 صبح الی 11 صبح فعال و آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشد. بنابراین آن دسته از عزیزانی که امکان مراجعه حضوری به بازار گل امام رضا را داشته، میتوانند از نزدیک از این مجموعه و محصولات آن دیدن فرمایند. اما دوراندیشی مدیران این مجموعه و توجه به مخاطبین موجود در سراسر کشور و حتی خارج از کشور سبب راه اندازی وبسایت تخصصی این مجموعه به نشانی www.rosesiyah.com شده است. چنانچه شما بزرگواران به دلیل بُعد مسافت و یا کمبود زمان و یا هزاران هزار دلیل دیگر از امکان مراجعه حضوری برخوردار نبودید، کافیست با مراجعه به وبسایت مذکور و اطلاع از اجناس موجود و قیمت ها، اقلام موردنیاز خود را به مسئول و پشتیبانی فروش مجموعه ارسال نمایید. تمامی اطلاعات تماس و شبکه های اجتماعی و کانال های ارتباط با مدیران مجموعه رز سیاه در صفحه تماس با ما درج شده و کافیست با مراجعه به این صفحه از وبسایت رز سیاه همکاری خود را با این مجموعه آغاز نمایید. کادر فنی مجموعه رز سیاه تمامی سعی و تلاش خود را بر این مهم معطوف نموده که وبسایت تخصصی مجموعه رز سیاه را به ساده ترین شکل ممکن طراحی و در دسترس شما عزیزان قرار دهند. با این وجود در صورت ایجاد هر گونه ابهام و یا سؤال در هر زمینه کافیست با شماره های درج شده بر روی وبسایت مجموعه تماس حاصل فرمایید. با تشکر از همراهی همیشگی شما سروران ارجمند.